تخصص‌ها

بهترین متخصص غدد در تهران


بهترین متخصص غدد در تهران
. . .

بیماری‌های بسیاری در بدن انسان به غدد درون‌ریز و متابولیسم مربوط می‌شوند، به همین خاطر یافتن بهترین متخصص غدد در تهران برای بسیاری از افراد و خانواده‌ها چالش بزرگی است. با توجه به گسترده بودن بیماری‌های مربوط به غدد درون‌ریز و متابولیسم و درگیر بودن افراد زیادی از همه گروه‌های سنی به این بیماری‌ها، مردم در بسیاری از موارد در پیدا کردن بهترین متخصص غدد در تهران دچار شک و تردید می‌شوند. در صورتی که بیماری‌هایی مانند دیابت، تیروئید، چاقی مفرط، فشارخون بالا، پوکی و تضعیف استخوان داشته باشید، امکان دارد توسط پزشک داخلی به پزشک متخصص غدد ارجاع داده شوید. در این مقاله زی ‌دکتر به شما کمک می‌کند تا با بهترین متخصص‌های غدد در تهران آشنا شوید. 

پزشک متخصص غدد کیست؟

فعالیت خارج از قاعده‌ غدد درون‌ریز می‌تواند منجر به بیماری‌ها و نارسایی‌هایی در بدن شود. برای درمان این بیماری‌ها باید به پزشک متخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم مراجعه کرد. متخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم به پزشکی گفته می‌شود که درزمینهٔ تشخیص و درمان بیماری‌هایی که روی غدد تأثیر می‌گذارند، و همچنین بیماری‌هایی که از فعالیت نادرست غدد درون‌ریز بدن ناشی می‌شوند، تخصص دارد.

برای درمان چه بیماری‌هایی باید به پزشک متخصص غدد مراجعه کرد؟


دیابت: شاید با شنیدن نام دیابت، اولین چیزی که به ذهنتان برسد، قند خون بالا باشد. درحقیقت، قند خون در افراد مبتلا به دیابت از این جهت بالاست که یا لوزالمعده به‌اندازه کافی انسولین تولید نمی‌کند، یا سلول‌های عضلانی و کبد واکنش طبیعی به انسولین نشان نمی‌دهند، و یا هر دو. دیابت یک بیماری مزمن و پیش‌رونده است. در کشور ما بالغ‌بر ۵ میلیون بیمار دیابتی وجود دارد که نیمی از این بیماران از بیماری خود آگاه نیستند و به علت عدم تشخیص به‌موقع، دچار عوارض خطرناکی می‌شوند. با کمک گرفتن از بهترین متخصص‌های غدد می‌توان مانع از این عوارض شد. عوارضی که در صورت کنترل نشدن دیابت رخ می‌دهند، شامل بروز مشکل در چشم، کلیه و اعصاب می‌شود و می‌تواند منجر به نابینایی، دیالیز یا در برخی موارد قطع عضو شود. بهترین متخصص‌ غدد در تهران می‌توانند به کمک تغذیه و دارو دیابت شما را کنترل کنند. 

بیماری تیروئید: بیماران مبتلا به تیروئید ممکن است دچار مشکلاتی در قدرت عضلات، احساسات، کنترل وزن و تحمل سرما یا گرما شوند. بهترین متخصص‌های غدد می‌توانند بیمارانی را که در اثر پرکاری یا کم‌کاری غده تیروئید، هورمون تیروئید در بدن آن‌ها بیش از اندازه یا کمتر از میزان طبیعی تولید می‌شود، درمان کنند و به آن‌ها کمک کنند تا بدنشان به اندازه طبیعی هورمون تولید کند و به تعادل هورمونی برسد. 

بیماری استخوان: نرمی استخوان، که بیشتر با نام ریکت شناخته می‌شود، باعث نرم شدن بافت استخوان می‌شود، درحالی‌که پوکی استخوان، که شایع‌ترین بیماری استخوان است، باعث تضعیف اسکلت می‌شود. مراجعه به بهترین متخصص‌های غدد می‌تواند از ایجاد این بیماری‌ها پیشگیری و یا آن‌ها را کنترل کند. اصلی‌ترین علت بروز پوکی استخوان در زنان پایین آمدن میزان استروژن هنگام یائسگی و در مردان کاهش میزان تستسترون است. زنان، به‌خصوص زنان بالای ۵۰ سال، بیشتر از مردان دچار پوکی استخوان می‌شوند. از این رو برای بسیاری از سالمندان و زنان، پیدا کردن بهترین متخصص غدد در تهران از دغدغه‌های مهم محسوب می‌شود.

چاقی: گاهی چاقی یا اضافه‌وزن به خاطر اختلال سوخت‌وساز یا اختلالات هورمونی به وجود می‌آید. در این صورت مراجعه به بهترین متخصص‌های غدد الزامی است.

فشارخون بالا: فشارخون بالا عاملی خطرناک در بروز بیماری‌های قلبی است. بیش از ۱۰ درصد از افراد دارای فشارخون، به خاطر میزان بالای آلدوسترون، هورمونی که در غده آدرنال تولید می‌شود، دچار فشارخون بالا هستند. بهترین متخصص‌های غدد و متابولیسم می‌توانند به درمان و کنترل بیماری فشارخون ناشی از فعالیت غده آدرنال کمک کنند.

اختلال لیپید: افراد مبتلا به اختلال لیپید نمی‌توانند میزان مناسب چربی را در بدن حفظ کنند. یکی از دلایل ایجاد بیماری لیپید می‌تواند کم‌کاری تیروئید باشد. همچنین ممکن است در چند بیماری که به مدیریت ویژه احتیاج دارد، مانند سندرم سوخت‌وساز، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و چاقی، شاهد بروز اختلال لیپید باشیم. برای کنترل اختلالات لیپید، توسط بهترین متخصص‌های غدد، تغذیه خاص، ورزش و دارو تجویز می‌شود.

بهترین متخصص‌ غدد در تهران
 

در ادامه، به معرفی بهترین متخصص ‌غدد در تهران می‌پردازیم. این متخصصان 10 متخصص برتر غدد از دید کارشناسان زی دکتر هستند.

دکتر مهرناز ایمانی: دکتر مهرناز ایمانی فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم بزرگسالان (اندوکرینولوژی) در تهران است. دکتر مهرناز ایمانی فارغ‌التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، و دارای بورد تخصصی بیماریهای داخلی و فوق تخصص غدد از دانشگاه تهران است. 
 

آدرس دکتر مهرناز ایمانی: خیابان آیت‌الله کاشانی، بین خیابان ابراهیمی شمالی و حسن‌آباد، ساختمان افرا، واحد ۴۰۱.
تلفن دکتر مهرناز ایمانی: 02186127454 - 09011710610

دکتر سعید کلباسی: دکتر سعید کلباسی فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم بزرگسالان (اندوکرینولوژی) در تهران است.
آدرس دکتر سعید کلباسی: میرداماد، نرسیده به خیابان رازان، جنب داروخانه پیشرو، پلاک 92.
تلفن دکتر سعید کلباسی: 02122908474

دکتر فریدون عزیزی: دکتر فریدون عزیزی، متولد 1321، متخصص داخلی و فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم بزرگسالان (اندوکرینولوژی) در تهران است. دکتر فریدون عزیزی هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با درجه استاد تمامی است و پیشتر ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است. او همچنین عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی (عضو منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی) و معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی است. دکتر فریدون عزیزی دارای بورد طب داخلی آمریکا (۱۳۵۱)، بورد فوق تخصصی غدد درون‌ریز و متابولیسم آمریکا (۱۳۵۳) و بورد پزشکی هسته‌ای آمریکا (۱۳۵۴) است.
آدرس دکتر فریدون عزیزی: سعادت آباد، بعد از میدان سرو غربی، خیابان بخشایش، بیمارستان عرفان، کلینیک غدد.
تلفن دکتر فریدون عزیزی: 02122355925 – 02122355926

دکتر علیرضا استقامتی: دکتر علیرضا استقامتی متخصص داخلی و فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم در تهران است. دکتر علیرضا استقامتی هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در سال 1395 به‌عنوان محقق برتر انتخاب شده است.
آدرس دکتر علیرضا استقامتی: انتهای خیابان مطهری، قبل از شریعتی گروه تخصصی ابن سینا، طبقه دوم.
تلفن دکتر علیرضا استقامتی: 02188820090

دکتر محمد امیدی: دکتر محمد امیدی متخصص داخلی و فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم (اندوکرینولوژی) در تهران است. دکتر محمد امیدی تخصص داخلی را از دانشگاه شیراز و فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده است. دکتر محمد امیدی عضو انجمن غدد و متابولیسم ایران و عضو انجمن غدد اروپا است.
آدرس دکتر محمد امیدی : بالاتر از میدان ونک، خیابان شهید والی نژاد، مقابل بیمارستان هاشمی نژاد، ساختمان سینا، طبقه 4، واحد 40
تلفن دکتر محمد امیدی:  02188779244  -  0218877824

. . .
آیا این مطلب را پسندیدید؟

2 دیدگاه

حامد
1403/5/5

خیلی مفید بود

نوید
1403/5/5

ممنون از پست خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا موارد زیر را پر کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد
نظر شما با موفقیت ثبت شد