تخصص‌ها

روانپزشکی و مشاوره روانشناسی


None
. . .

در چه مواردی به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنیم؟

زندگی پرمشغله در دنیا امروزی می‌تواند مشکلاتی را مانند اضطراب، افسردگی مزمن، وسواس فکری و پرخوری عصبی را برای شما ایجاد کند. افت عملکرد شغلی و تحصیلی، بروز تغییراتی در خواب، خلق و خو، اشتها و حفظ روابط جدید نیز از دیگر مشکلاتی است که ممکن است دچار آن شوید. عواطف و احساسات ما تاثیر مستقیمی بر روی سلامت جسمی، بهره‌وری‌مان دارد؛ بنابراین سلامت روح و روان نیز به اندازه سلامت جسمی حائز اهمیت است. مراجعه به روانشناس و روانپزشک می‌تواند به بازگشت ما به زندگی طبیعی کمک کند و راهکارهایی را برای کنترل استرس و خروج از مشکلات ارائه دهد. همچنین به شما کمک می‌کند تا احساسات و مشکلات‌تان را از جهات دیگری بررسی کنید. با مشکلات‌تان احساس تنهایی نکنید و زمانی را برای کنار آمدن با احساسات‌تان پیدا کنید. 

تفاوت بین روانشناس و روانپزشک در چیست؟

متخصص روانپزشک، پزشکی است که در ابتدا تحصیلات خود را در رشته پزشک عمومی به اتمام رسانده است و برای تخصص، رشته روانپزشکی را انتخاب کرده است. روانپزشکان مجاز به تشخیص و درمان دارویی جنبه‌های روحی و جسمی مشکلات روانی هستند. اما روانشناس فردی است که در حوزه درک ذهن، رفتار، آموزش بالینی و دانشگاهی در رشته روانشناسی تحصیل کرده است. اگرچه روانشناسان می‌توانند از مقطع کارشناسی تا دکتری، ادامه تحصیل دهند اما مجاز به تجویز دارو نیستند. 
به طور کلی روانپزشکان با سایر اعضا تیم‌ سلامت روان مانند روانشناس، مددکار اجتماعی و ... در ارتباط هستند و روند درمانی یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟

مشاوره آنلاین روانشناسی علاوه بر کاهش زمان رفت و آمد، در کاهش هزینه‌های درمانی هم موثر است، به عبارتی دیگر ویزیت آنلاین روانپزشکی یا روانشناسی، در مقایسه با ویزیت حضوری کم هزینه‌تر است. همچنین در مشاوره آنلاین روانشناسی، بیان مشکلات خصوصی و شخصی راحت‌تر به‌نظر می‌رسد. در مناطق دور از کلان‌شهرها و مناطق اصلی، دسترسی به کلینیک روانشناسی، یک مشکل اساسی است اما با دریافت مشاوره آنلاین می‌توانید به راحتی با روانپزشکان و روانشناسان در هر کجای ایران ارتباط برقرار کنید.

نحوه دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین از سایت زی دکتر

با گذراندن مراحل زیر روانپزشکان و روانشناسان زی دکتر شما را برای بازگشت به زندگی نرمال کمک می‌کنند:
•    شماره خود را ثبت کنید.
•    پس از هماهنگی تیم پشتیبانی، هزینه مشاوره روانپزشکی یا روانشناسی خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
•    ارتباط بین شما و روانشناس یا روانپزشک برقرار می‌شود.
•    پس از انجام ویزیت، در صورت نیاز نسخه دارویی برای شما ارسال می‌شود.
•    در صورت نیاز و با صلاحدید روانپزشک یا روانشناس، تیم فالوآپ در روزهای آتی برای پیگیری کامل روند درمان‌تان با شما تماس خواهند گرفت.

. . .
آیا این مطلب را پسندیدید؟

1 دیدگاه

علی
1403/1/30

سلام چه جوری باید تشخیص بدیم که از روانشناس کمک بگیریم یا روانپزشک؟

زی دکتر

درود بر شما برخی از مواردی که بر اساس اون باید این انتخاب رو انجام داد ، در این پست توضیح داده شده. ولی اگر بازهم در این خصوص شک دارید، می تونید با مشاورین سلامت زی‌دکتر تماس بگیرید تا راهنمایی کاملی خدمتتون ارائه کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا موارد زیر را پر کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد
نظر شما با موفقیت ثبت شد