تخصص‌ها

بهترین متخصص گوارش در تهران


بهترین متخصص گوارش در تهران کیست؟
. . .

اکثر مردم در طول زندگی خود بارها به مشکلات گوارشی مبتلا می‌شوند. این مشکلات می‌توانند از انواع ساده مانند سوزش معده، نفخ شکم و یبوست، تا انواع پیشرفته‌تر بیماری‌های گوارشی باشند. به دلیل این که افراد زیادی با مشکلات و بیماری‌های گوارشی درگیر هستند، یافتن بهترین متخصص گوارش برای بسیاری از مردم اهمیت زیادی دارد.

دستگاه گوارش انسان که از دهان تا مقعد امتداد دارد، از بخش‌ها و ارگان‌های زیادی از جمله لوله‌ گوارشی (شامل دهان، حلق، سرخ‌نای (مِری)، معده، روده باریک، روده بزرگ و راست‌روده)، غدد گوارشی و چند اندام جانبی مانند دندان‌ها، غدد بزاقی، زبان، لوزالمعده، کبد و کیسه صفرا تشکیل شده است. بهترین متخصص‌های گوارش برای درمان نارسایی‌ها، مشکلات و بیماری‌های دستگاه گوارش انسان آموزش دیده‌اند.

بهترین متخصص گوارش کیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

تخصص گوارش یکی از تخصص‌های مهم پزشکی است و متخصصان گوارش پزشکانی هستند که دانش و اطلاعات لازم را در خصوص دستگاه گوارش دارند. بهترین متخصص‌های گوارش می‌توانند تمامی بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش، از مشکلات معمول و عادی مانند سندروم روده تحریک‌پذیر گرفته تا مشکلات حادی مانند هپاتیت و سرطان‌های معده و روده را کنترل یا درمان کنند. بیماری‌ها و مشکلات دیگری که توسط بهترین متخصص‌های گوارش درمان یا کنترل می‌شوند عبارت‌اند از: بیماری‌های کبد، بیماری‌های پانکراس و کیسه صفرا، سرطان معده، سرطان روده، بیماری‌های التهابی دستگاه گوارش یا روده، انواع زخم‌های دستگاه گوارش، ریفلاکس معده، التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت، هپاتیت سی، پولیپ روده، پولیپ کیسه صفرا، سرطان کولون، مدفوع خونی و هموروئید.

 گاهی لازم می‌شود در تشخیص بعضی از بیماری‌های دستگاه گوارش از روش‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی استفاده شود. آندوسکوپی روشی است که در آن بهترین متخصص‌های گوارش، برای دیدن پوشش داخلی مری و معده لوله‌ای را که بر سر آن دوربین انعطاف‌پذیری قرار دارد، از حلق بیماران عبور می‌دهند. در کولونوسکوپی با دستگاه کولونوسکوپ که لوله‌ای شکل است و سر آن دوربینی قرار دارد، از راه مقعد وارد روده بزرگ می‌شوند و به بررسی مخاط کولون و راست‌روده از نظر وجود زخم یا بدخیمی می‌پردازند. اغلب دستگاه‌های کولونوسکوپ امکان نمونه‌برداری همزمان از مخاط روده و ضایعات مشکوک را نیز به پزشک می‌دهند.

چه زمان باید به متخصص گوارش مراجعه کرد؟

اغلب افراد در طول زندگی خود با مشکلات مربوط به دستگاه گوارش از قبیل احساس سوزش معده، نفخ شکم، ترش کردن، یبوست و ناراحتی‌ها و مشکلاتی از این قبیل مواجه می‌شوند. زمانی باید این مشکلات را جدی گرفت و به دنبال درمان و معالجه آن‌ها بود که مشکلات و ناراحتی‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشند و مدت‌زمان زیادی فرد را درگیر و ادامه روند عادی زندگی را با مشکل مواجه کنند.

در صورت مشاهده این شرایط مراجعه به بهترین متخصص‌های گوارش، که افرادی ماهر و باتجربه هستند توصیه می‌شود. آن‌ها می‌توانند در شرایط اولیه بروز بیماری بهترین روش درمانی را برای بیمار انتخاب و نسبت به درمان بیماری اقدام کنند. لازم است توجه داشته باشید که بیماری‌های جدی با پشت گوش انداختن و نادیده گرفتن درمان نخواهند شد. پس به محض این که یکی از علائم بیماری را به‌صورت مستمر در خود مشاهده کردید باید به پزشک مراجعه کنید و هرچه سریع‌تر درمان خود را آغاز کنید.

برای انتخاب بهترین متخصص گوارش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به این که درمان بیماری‌های گوارشی کار حساس و ظریفی است و به تبحر زیادی نیاز دارد، بیماران ترجیح می‌دهند برای درمان بیماری خود به بهترین متخصص گوارش مراجعه کنند. انتخاب بهترین متخصص گوارش بستگی به نوع بیماری شما دارد. اگر برای درمان مشکل یا بیماری خود نیاز فوری به پزشک دارید و کار شما اورژانسی محسوب می‌شود، بهترین متخصص گوارش، در دسترس‌ترین آن به شمار می‌آید، اما در صورتی که زمان کافی برای مراجعه به پزشک را دارید، مواردی مانند مدرک تحصیلی پزشک، دانشگاه محل تحصیل او و نداشتن سابقه تخلف پزشکی و سابقه کیفری پزشک را موردنظر قرار دهید. علاوه بر این موارد، روحیه و اخلاق پزشک متخصص گوارش و پایبندی وی به سوگندنامه پزشکی نیز مسائل مهمی هستند که نباید نادیده گرفته شوند. همچنین در نظر داشته باشید که بهترین متخصص‌های گوارش هنگام معاینه بیمار دقت زیادی در شرح‌حال گیری از بیمار دارند، به صحبت‌های بیمار کاملاً توجه می‌کنند و برای او وقت می‌گذارند. درنهایت، هنگامی که از میزان علم و تخصص بین چند پزشک گوارش اطمینان حاصل کردید، مرحله بعدی احساس آرامش و اعتمادی است که در پزشک خود مشاهده می‌کنید، چرا که افراد با توجه به روحیات مختلفی که دارند با پزشکان مختلفی احساس راحتی می‌کنند.

اهمیت مراجعه به بهترین متخصص‌های گوارش در چیست؟

دستگاه گوارش وظیفه گوارش، جذب، سوخت‌وساز و دفع هر چیزی را که روزانه مصرف می‌کنیم بر عهده دارد. به همین دلیل، دستگاه گوارش و مشخصاً روده را مغز دوم انسان نیز می‌نامند. دستگاه گوارش وظیفه تغذیه بدن را با مواد مغذی ضروری و مورد نیاز برای حفظ سلامت بر عهده دارد. در همین راستا، اگر مشکل و اختلالی در این مجموعه ایجاد شود می‌تواند اثر منفی بر سلامت کلی انسان داشته باشد. منطقی است که از این دستگاه بدن که اهمیت زیادی دارد، باید به‌صورت دائمی مراقبت کرد و هرگونه مشکلی را در مورد آن جدی گرفت. در صورت بروز هرگونه مشکل یا بیماری در دستگاه گوارش، مراجعه به بهترین متخصص‌های گوارش می‌تواند از پیشرفت بیماری شما جلوگیری، و آن را درمان یا کنترل کند.

بهترین متخصص‌ گوارش در تهران کیست؟

در ادامه به معرفی بهترین متخصص‌های گوارش در شهر تهران می‌پردازیم. این متخصصان از دید کارشناسان زی دکتر انتخاب و معرفی شده‌اند.

  • دکتر علی نیک سیرت: دکتر علی نیک سیرت، فوق تخصص گوارش و کبد، آندوسکوپی و کولونوسکوپی است. او بورد تخصصی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده است و فلوشیپ فوق تخصصی گوارش و کبد را نیز در همین دانشگاه گذرانده است. دکتر علی نیک سیرت برنده جایزه نوبل ایرانی در همایش ملی نخبگان سال ۹۹ است.
     
  • دکتر امیر طاهری: دکتر امیر طاهری فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی، و برنده جایزه نخست کنگره گوارش و کبد ایران است.
    آدرس: خیابان دکتر شریعتی - بالاتر از میرداماد - روبروی ایستگاه مترو شریعتی - کوچه منظرنژاد - ساختمان پزشکان منظرنژاد - واحد 14، تلفن: 021۲۲۸۸۹۶۷۷ - 021۲۲۸۸۹۷۸۶
     
  •  دکتر ناصر ابراهیمی دریانی: دکتر ناصر ابراهیمی دریانی، فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان است. دکتر ناصر ابراهیمی دریانی تحصیلات پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تحصیلات تخصص و فوق تخصص خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران به پایان رسانده است.
    آدرس: خیابان ولیعصر - بالاتر از ظفر - نبش کوچه شهید ناصری - پلاک 84 - طبقه دوم، تلفن: 02188793896
     
  • دکتر مهران بابایی: دکتر مهران بابایی فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی است. دکتر مهران بابایی تحصیلات پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تهران به پایان رسانده و فوق تخصص خود را نیز در رشته گوارش از همین دانشگاه دریافت کرده است.
    آدرس: میدان ونک - خیابان گاندی جنوبی - کوچه دهم - پلاک 3، تلفن: 02188774257
     
  • دکتر محمدرضا زالی: دکتر محمدرضا زالی، فوق تخصص گوارش و کبد، از استادان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه شهید بهشتی است. دکتر محمدرضا زالی از اعضای پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی است و از سال ۶۸ تا ۷۲ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بوده است.
    آدرس: خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان مفتح شمالی - نبش کوچه چهاردهم - کلینیک بهبود، تلفن: 02188750558

. . .
آیا این مطلب را پسندیدید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا موارد زیر را پر کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد
نظر شما با موفقیت ثبت شد