تخصص‌ها

بهترین متخصص پوست در تهران


بهترین متخصص پوست در تهران کیست؟
. . .

امروزه، هم بانوان و هم آقایان به مراقبت و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند. به همین دلیل، یافتن بهترین متخصص پوست به چالشی جدی برای افراد تبدیل شده است. چهره و موهای یک فرد همیشه اولین بخشی است که در زمان برقراری ارتباط به چشم مخاطب می‌آید. هرچه پوست سالم‌تر و شاداب‌تر باشد، چهره زیباتر به نظر می‌رسد. به همین دلیل، زیبایی و سلامت پوست و مو نقش مهمی در زیبا به نظر رسیدن فرد دارد. از سوی دیگر، بهترین متخصص‌های پوست معتقدند که پوست آینه سلامت بدن است و اگر بدن در سلامت کامل باشد، پوست نیز سالم و شاداب خواهد بود. اگر شما نیز به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید، بهترین متخصص‌های پوست به کمک شما می‌آیند تا سلامت پوست و موی شما را تضمین کنند.

بهترین متخصص پوست کیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

یکی از شاخه‌های تخصصی پزشکی تخصص پوست و مو است. به متخصصان این رشته درماتولوژیست می‌گویند و شاخه تحصیلی آن‌ها هم درماتولوژی نام دارد. بسیاری از مردم این متخصصان را با نام پزشک زیبایی هم می‌شناسند. آن‌ها مسئول بررسی پوست، مو و ناخن هستند و باید مشکلات این بخش از بدن را تشخیص دهند و آن‌ها را برطرف کنند. به‌صورت کلی وظایف درماتولوژیست یا متخصص پوست به دو دسته وظایف درمانی و وظایف زیبایی تقسیم می‌شود. برخی از خدمات متخصص پوست نیز هر دوی این موارد را در بر می‌گیرد.

بهترین متخصص‌های پوست می‌توانند بیش از ۳۰۰۰ بیماری پوست، مو و ناخن را تشخیص دهند و آن‌ها را درمان کنند. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به آکنه، پسوریازیس، لک و پیس، اگزما، کهیر، طاسی و... اشاره کرد. همچنین متخصصان پوست می‌توانند بهترین روتین مراقبت از پوست و مو را ارائه دهند و به شما در داشتن پوست و مویی سالم کمک کنند.
بهترین متخصص‌های پوست و مو می‌توانند با بررسی پوست افراد، برخی از بیماری‌های داخلی مانند بیماری‌های کبد، تیروئید، کلیه و معده را نیز تشخیص دهند. برخی از جراحی‌های جزئی و سرپایی مانند برداشتن خال یا بیوپسی پوست نیز توسط این متخصصان انجام می‌شود. برخی دیگر نیز در انجام جراحی‌های بزرگ‌تر مانند برداشتن کیست‌های پوستی تخصص دارند. آسیب‌های بسیار جدی پوستی که به جراحی پلاستیک یا زیبایی نیاز دارد هم توسط برخی از این متخصصان انجام می‌شود. متخصصان پوست می‌توانند برخی از مشکلات پوستی که ظاهر افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند را نیز تشخیص دهند و درمان کنند.

چه زمان باید به متخصص پوست مراجعه کرد؟

در بسیاری از موارد نشانه‌های بیماری‌های پوستی توسط خود بیمار قابل رؤیت هستند. نشانه‌هایی مانند طاسی در قسمت‌هایی از صورت و بدن، ریزش مو، مشکلات ناخن مانند لکه‌ها یا هاله‌های روی ناخن‌ها، لکه‌های پوستی، بیماری‌های قارچی پوستی، وجود ضایعه‌ها یا جوش یا لک در اعضا مختلف بدن، خارش‌ها و ضایعات در پوست ناحیه تناسلی و سایر نواحی بدن و.... در صورتی که هرکدام از این علائم یا نشانه‌ها را دارید، مراجعه به متخصص پوست توصیه می‌شود. بهترین متخصص‌های پوست با روش‌های تخصصی و تجربه‌ای که دارند، می‌توانند بهترین شیوه درمانی را برای شما ارائه دهند.

برای انتخاب بهترین متخصص پوست به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به این که درمان بیماری‌های پوستی کار حساس و ظریفی است و به تبحر زیادی نیاز دارد، بیماران ترجیح می‌دهند برای درمان بیماری خود به بهترین متخصص پوست مراجعه کنند. انتخاب بهترین متخصص پوست بستگی به نوع بیماری شما دارد. اگر برای درمان مشکل یا بیماری خود نیاز فوری به پزشک دارید و کار شما اورژانسی محسوب می‌شود، بهترین متخصص پوست، در دسترس‌ترین آن به شمار می‌آید، اما در صورتی که زمان کافی برای مراجعه به پزشک را دارید، موارد زیر را برای انتخاب بهترین متخصص پوست در نظر بگیرید:


•    بررسی مدرک متخصص پوست: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک متخصص پوست خوب، داشتن اطلاعات تخصصی و به‌روز است، بنابراین بهتر است قبل از انتخاب پزشکتان به مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل او توجه کنید. همچنین بهتر است سابقه تخلف پزشکی یا سابقه کیفری پزشک را نیز مورد بررسی قرار دهید.

•    بررسی تجربه و مهارت پزشک متخصص پوست: هرچه پزشک تجربه بیشتری در حوزه شغلی خود داشته باشد، بیماری شما را نیز بهتر درمان می‌کند. از دیگر ویژگی‌های بهترین متخصص‌های پوست، شرح‌حال گیری دقیق از بیمار و بررسی دقیق سابقه پزشکی اوست. همچنین هرچه پزشکتان معاینه کامل‌تری انجام دهد، تأثیر بیشتری در درمان بهتر بیماری پوستی شما دارد.

•    بررسی نحوه ارتباط پزشک با بیمار: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بهترین متخصص‌های پوست، توانایی برقراری ارتباط مؤثر بین بیمار با پزشک است که موجب می‌شود بیمار در طول معاینه احساس بهتری داشته باشد و بتواند سؤالات خود را به‌راحتی با پزشک مطرح کند. همچنین در این صورت پزشک نیز راحت‌تر می‌تواند سؤالات خود را بپرسد و سوابق پزشکی بیمار را بررسی کند.

اهمیت مراجعه به بهترین متخصصان پوست در چیست؟

پوست ما بزرگ‌ترین اندام بدن ماست و اولین خط دفاعی بدن ما در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها، رطوبت، گرما و موارد دیگر محسوب می‌شود. منطقی است که از چنین اندام بزرگ و مهمی باید به صورت دائمی مراقبت کرد و هرگونه مشکلی را در مورد آن جدی گرفت. در صورت بروز هرگونه مشکلی، مراجعه به بهترین متخصص‌های پوست می‌تواند از پیشرفت بیماری شما جلوگیری، و آن را درمان یا کنترل کند.

بهترین متخصص پوست در تهران کیست؟
در ادامه بهترین متخصص‌های پوست در تهران را به شما معرفی می‌کنیم. این متخصصان از دید کارشناسان زی دکتر انتخاب شده‌اند. 

•دکتر الهام تقی‌ زاده: دکتر الهام تقی ‌زاده متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر و عضو انجمن متخصصین پوست ایران است. 

• دکتر رقیه جبرئیلی: دکتر رقیه جبرئیلی در سال 1374 با تخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد فارغ التحصیل شده و سپس فلوشیپ زیبایی و لیزر را دریافت کرده‌ است. دکتر رقیه جبرئیلی استادیار دانشگاه، پژوهشگر و استاد نمونه و عضو انجمن متخصصین پوست ایران و اروپا است.
آدرس: میدان ونک، ضلع شمال شرقی میدان، خیابان شهید صانعی، گروه پزشکی ونک، تلفن: 88878150

•دکتر محمدجواد نخعی: دکتر محمدجواد نخعی، متخصص بیماری‌های پوست است. او دکترای عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تخصص خود را در درماتولوژی (بیماری‌های پوست) از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کرده است. خدماتی که دکتر محمدجواد نخعی به صورت ویژه انجام می‌دهد، لیزر پوست، کاشت مو، جراحی‌های کوچک پوست و برداشتن خال است.
آدرس دکتر محمدجواد نخعی: خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، ساختمان پزشکان زعفرانیه. تلفن دکتر محمدجواد نخعی: 22709829  -  22729078 

•دکتر بهروز باریک‌ بین: دکتر بهروز باریک بین، متولد سال 1354 است. او دکترای عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، و تخصص خود را در رشته پوست از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده است. دکتر بهروز باریک بین در سال 1383 رتبه اول بورد تخصصی پوست را کسب کرده است و هم‌اکنون عضو شورای پژوهشی مراکز تحقیقاتی پوست و لیزر دانشگاه شهید بهشتی است.
 آدرس دکتر بهروز باریک‌ بین : 1. پاسداران، بوستان نهم، روبروی بیمارستان لبافی نژاد.
 2. قيطريه، بلوار كاوه، بالاتر از دولت، ساختمان کیمیا، طبقه ٥ واحد ٣٢. تلفن دکتر بهروز باریک‌ بین: 22575757- 22799240 -  29799280 

•دکتر ستاره تهرانی: دکتر ستاره تهرانی متخصص پوست، مو و زیبایی است.
آدرس: جردن، بین میرداماد و ظفر نبش کوچه سرو، ساختمان پزشکان سرو، پلاک 101،  واحد 19، تلفن: 88788919

. . .
آیا این مطلب را پسندیدید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا موارد زیر را پر کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد
نظر شما با موفقیت ثبت شد