تخصص‌ها

بهترین متخصص ریه در تهران


بهترین متخصص ریه در تهران
. . .

سیستم تنفسی یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین دستگاه‌های بدن انسان است. اگر سرفه‌های شدید، آلرژی، آسم و... را تجربه می‌کنید، احتمالاً در جست‌وجوی یافتن بهترین متخصص ریه و بیماری‌های تنفسی هستید. همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و آثار مخرب آن بر روی ریه، اهمیت پیدا کردن بهترین متخصص ریه و بیماری‌های تنفسی بیش از پیش مشخص می‌شود. متأسفانه نرخ بیماری‌های ریوی رو به افزایش است و امروزه بیماری‌های ریوی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر سالانه به شمار می‌آیند. اگر برای شما هم سوالاتی نظیر این که بهترین متخصص ریه و بیماری‌های تنفسی چه کسی است؟ کدام بیماری‌ها را درمان می‌کند؟ چگونه می‌توان بهترین متخصص ریه را پیدا کرد؟ و... پیش‌آمده است زی دکتر خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کند تا علاوه بر یافتن پاسخ سوال‌هایتان با بهترین متخصصان ریه و بیماری های تنفسی تهران نیز آشنا شوید.

متخصص ریه و بیماری های تنفسی کیست؟

متخصص ریه یا پولمونولوژیست، پزشک متخصص درزمینهٔ بیماری‌های دستگاه تنفسی است. کار سیستم تنفسی تهویه هوا است. متخصصان ریه به درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها و اختلالات تنفسی نظیر آسم، برونشیت، سرطان ریه، بیماری انسدادی مزمن ریوی و... را تشخیص داده و درمان می‌کنند. البته از آن‌جا که بیماری‌های مربوط به ریه بسیار تخصصی هستند، متخصصین این رشته ممکن است در برخی حوزه‌ها به طور اختصاصی فعالیت کنند.

متخصص ریه و بیماری های تنفسی چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

با توجه به اهمیت سیستم تنفسی و مشکلاتی که می‌تواند برای ما ایجاد کند در صورت بروز هرگونه مشکل فوراً به پزشک مراجعه کنید، تا از عوارض ناشی از بیماری کاهش پیدا کند. بهترین متخصصان ریه به تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌های زیر می‌پردازند:

  • آسم
  • برونشکتازی
  • برونشیت
  • بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)
  • آمفیزم
  • بیماری‌های بینابینی ریه
  • بیماری‌های ریه مربوط به شرایط شغلی
  • آپنه انسدادی خواب

همچنین فراموش نکنید که بسیاری از بیماری‌های ریوی ممکن است در اثر یک بیماری ثانویه دیگر ایجاد شود، به‌عنوان مثال بسیاری بیماری‌های قلبی مانند نارسایی احتقانی قلب منجر به بروز مشکلات تنفسی می‌شود.

علائم بیماری‌های ریوی چیست؟

اگرچه علائم بیماری‌های ریوی با بسیاری از بیماری‌ها مشترک است اما در صورتی که علائم زیر را تجربه کردید، به وجود بیماری‌های ریوی مشکوک شوید:

  • احساس درد در قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • اختلال در تنفس، کاهش یا افزایش سرعت تنفس
  • خستگی مفرط
  • سرفه‌های مداوم و خشک
  • احساس درد در ناحیه شکم
  • تنفس صدادار (خس خس سینه)
  • تب و لرز
  • کاهش وزن غیرطبیعی و ناگهانی
  • کاهش اشتها
  • تغییر رنگ ناخن‌ها (کبودی ناخن‌ها)
  • احساس فشار و درد در ناحیه پشت جناغ سینه
  • نامنظم بودن ضربان قلب
  • خلط ساده یا خونی

برای تشخیص بهترین متخصص ریه و بیماری های تنفسی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به عوارض ناشی از بیماری‌های ریوی و اختلالاتی که در انجام فعالیت‌های روزمره ایجاد می‌کنند، انتخاب بهترین متخصص ریه و دستگاه تنفسی بسیار حائز اهمیت است. اگرچه انتخاب بهترین متخصص ریه به نوع بیماری، علائم ناشی از آن و... بستگی دارد، اما در نظر گرفتن برخی از نکات زیر در انتخاب بهترین متخصص ریه می‌تواند کمک کند:

وجود تحصیلات آکادمیک و تکمیلی بیشتری در حوزه بیماری‌های ریوی و به روز بودن اطلاعات پزشک در انتخاب بهترین متخصص ریه و بیماری‌ های تنفسی بسیار حائز اهمیت است. به‌عنوان مثال بهتر است متخصص ریه مدرک بورد تخصصی ریه را کسب کند و به‌طور منظم در کنگره‌های علمی شرکت کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بهترین متخصصان ریه را از سایر پزشکان متمایز می‌کند، داشتن تجربه کاری و مهارت در تشخیص صحیح و دقیق بیماری‌ها است. زیرا تشخیص سریع و زودهنگام موجب درمان بهتر و موثرتر بیماری می‌شود و بسیاری از هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

بهترین متخصصان ریه توانایی برقراری ارتباط مؤثر با بیماران خود را دارند که منجر به ایجاد حس اعتماد در بیمار می‌شود، همچنین بیماران می‌توانند به‌راحتی از پزشک متخصص ریه سؤالات خود را بپرسند، به عبارت دیگر یکی از بارزترین ویژگی‌های بهترین متخصصان ریه این است که آن‌ها شنونده‌های خوبی هستند.

با توجه به این که اکثر بیماری‌های ریوی مزمن هستند و نیازمند پیگیری و مراجعه‌های مکرر هستند، بهتر است متخصص ریه حق ویزیت معقول و مناسبی را برای انجام مشاوره پزشکی در نظر گیرد تا بیمار بتواند روند درمان خود را به‌طور کامل طی کند.

بهترین متخصصان ریه با بهره‌گیری از جدیدترین و به روز ترین تجیهزات پزشکی، به تشخیص و درمان بیماری‌های ریوی می‌پردازند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیمار به زندگی روتین خود بازگردد.

در ادامه این مطلب کارشناسان زی دکتر به معرفی بهترین متخصصان ریه تهران می‌پردازند تا شما را در انتخاب هرچه بهتر و راحت‌تر متخصص ریه، یاری کنند. همچنین زی دکتر امکان برقراری ارتباط با برخی از بهترین متخصصان ریه را به‌صورت آنلاین فراهم آورده است تا شما بدون مراجعه به مطب پزشک و صرفه هزینه زمانی و مالی زیاد در سراسر ایران با آن‌ها ارتباط برقرار کنید:

1. دکتر حسین کاظمی زاده فوق تخصص ریه است. دکتر کاظمی زاده فارغ‌التحصیل دوره تخصص داخلی از دانشگاه علوم پزشکی ایران است. همچنین ایشان موفق به کسب مدرک فوق تخصص ریه از دانشگاه علوم پزشکی ایران شده‌اند. دکتر کاظمی زاده استادیار و هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

2.دکتر محمدرضا مسجدی متخصص ریه و استاد دانشگاه، که در سال 1365 موفق به کسب فوق تخصص بیماری‌های ریوی و دستگاه تنفس، دانشگاه علوم پزشکی تهران شده است. همچنین ایشان در سال 1367 فلوشیپ ریه از دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا را نیز کسب کرده‌اند. دکتر مسجدی افتخارات و مسئولیت‌های متعدد و بی‌نظیری را در در این سال‌ها برعهده دارند.

آدرس: تهران، اقدسیه، روبروی بیمارستان نیکان، کلینیک نیکان، طبقه چهارم

تلفن: 02171062414 / 02171062400

3دکتر ساسان توانا دارای بورد فوق تخصص ریه و آی سی یو است. دکتر توانا با بیش از 31 سال سابقه کاری به تشخیص و درمان بیماری‌های ریوی می‌پردازند.

آدرس: تهران،میدان ونک، خیابان ولیعصر جنوبی، پایین‌تر از اداره استاندارد، ساختمان 2588 (یکشنبه و سه‌شنبه‌ها)

تلفن: 02188660473

آدرس: تهران، خیابان آیت‌الله کاشانی، بین اباذر و مهران، ساختمان ۱۰۷، واحد ۷ (شنبه و چهارشنبه‌ها)

تلفن: 02144022966

4دکتر حمیدرضا جماعتی فوق تخصص ریه و آی سی یو از دانشگاه تورنتو کانادا است. دکتر جماعتی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. ایشان اکنون در بیمارستان مسیح دانشوری مشغول به کار هستند.

آدرس: تهران، بلوار آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، خیابان پدیدار، ساختمان شهروز

تلفن: 02188885342

5دکتر اردا کیانی فوق تخصص ریه و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. دکتر کیانی در سال 1385 فوق تخصص خود را در روش‌های تهاجمی ریه و برونسکوپی دریافت کرده است. دکتر کیانی رئیس بخش اینترونشنال پولمونولوژی و برونکوسکوپی بیمارستان مسیح دانشوری است.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر بالاتر از بیمارستان دی، خیابان چهاردهم گاندی، ساختمان پزشکان شفق، پلاک 11، طبقه اول

تلفن: 02188190579 / 02188192356

. . .
آیا این مطلب را پسندیدید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا موارد زیر را پر کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد
نظر شما با موفقیت ثبت شد