تخصص‌ها

بهترین متخصص اطفال در تهران


بهترین متخصص اطفال در تهران
. . .

تولد فرزندان علیرغم شیرینی که به همراه دارد، پدر و مادرها را با چالش‌های جدیدی روبه‌رو خواهد کرد. یکی از این چالش‌ها انتخاب پزشک است. مراقبت از کودک و سلامت او همواره والدین را با نگرانی‌هایی همراه می‌کند. بنابراین معمولاً والدین در جست‌وجوی بهترین متخصص اطفال در تهران، برای کودکانشان هستند. انتخاب بهترین متخصص اطفال برای نوزاد تازه متولد شده، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که بیشتر پیش از زایمان گرفته می‌شود. کودک پس از تولد تحت نظر متخصص اطفال قرار می‌گیرد تا نحوه رشد او مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت وجود هرگونه نقایص مادرزادی یا بیماری احتمالی آن را تشخیص دهد. اگر شما هم در انتخاب بهترین متخصص اطفال نمی‌دانید چه نکاتی را در نظر بگیرید، زی دکتر در این مقاله شما را در انتخاب بهترین متخصص اطفال در تهران کمک می‌کند.

بهترین متخصص اطفال کیست؟

متخصص اطفال در زمینه کودکان دارای تخصص است بنابراین می‌تواند به‌طور تخصصی به تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌ها در کودکان بپردازد. متخصص اطفال تمامی نکات مورد نیاز برای حفظ تندرستی و سلامت کودک را موردبررسی قرار می‌دهد. بیشتر کودکان در طی دوران کودکی بیمار می‌شوند و برای درمان نیاز به مراجعه به متخصص کودکان دارند. اهمیت انتخاب بهترین متخصص اطفال برای کودکان بسیار زیاد است زیرا می‌تواند رشد جسمی و ذهنی کودک را تحت تأثیر قرار دهد. 

چه زمان باید به بهترین متخصص اطفال مراجعه کرد؟

با توجه به آن که تجزیه و تحلیل منحنی رشد در کودکان امری تخصصی است؛ بنابراین والدین برای بررسی میزان رشد کودک باید به متخصص اطفال مراجعه کنند. همچنین برخی از موارد بر سلامت و رشد کودک تأثیر می‌گذارند که باید در پرونده پزشکی کودک ثبت شود تا در صورت نیاز مورد بررسی قرار گیرد. در هنگام بروز بیماری، انتخاب بهترین متخصص اطفال بیش از پیش اهمیت می‌یابد، زیرا در صورت عدم تشخیص صحیح و زود هنگام ممکن است سلامت کودک تهدید شود. همچنین کودکان باید از لحاظ دریافت واکسیناسیون نیز تحت نظر متخصص اطفال قرار بگیرند. انتخاب بهترین متخصص اطفال در تهران به والدین کمک می‌کند تا در شروع و انتخاب غذا جامد آن‌ها کمک کنند. همچنین متخصصین اطفال می‌توانند مکمل‌های تغذیه‌ای متناسب با سن کودک را برای بهبود رشد و سلامت کودکان تجویز کنند. بهترین متخصصان اطفال به بررسی نرمال بودن رفتارها و مهارت‌های کودک می‌پردازند.

بهترین متخصص اطفال چه بیماری‌ را درمان می‌کند؟

متخصصان اطفال ضمن پایش رشد و مهارت‌های کودک، انجام واکسیناسیون به موقع و راهنمایی‌های تغذیه‌ای به درمان بیماری‌ها می‌پردازند. انتخاب بهترین متخصص اطفال در تهران موجب تشخیص سریع‌تر و درمان هرچه بهتر بیماری‌های زیر نیز می‌شود:

  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا
  • درمان کروپ 
  • درمان پنومونی
  • درمان بیماری‌های ویروسی مانند آبله مرغان و سرخک و اوریون
  • درمان بیماری‌های گوارشی مانند اسهال و استفراغ
  • درمان زردی نوزادی
  • درمان آلرژی
  • درمان اختلالات رشد

بهترین متخصص اطفال چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر شما هم برای انتخاب بهترین متخصص اطفال در تهران دچار سردرگمی هستید، می‌توانید نکات زیر را برای انتخاب بهترین متخصص اطفال در نظر بگیرید.

بررسی مهارت پزشک: با توجه به اهمیت سلامتی کودکان و تغییرات گسترده در علم پزشکی، داشتن اطلاعات تخصصی و به روز در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌های اطفال بسیار حائز اهمیت است. همچنین تجربه و مهارت متخصص کودکان به تشخیص سریع‌تر و کاهش عوارض ناشی از بیماری می‌انجامد. بنابراین یکی از اصلی‌ترین معیارهای تشخیصی برای بهترین متخصص اطفال در تهران را می‌توان مهارت، تجربه و دانش پزشک در نظر گرفت.

توانایی برقراری ارتباط مؤثر با والدین: احساس اعتماد والدین به متخصص اطفال کودکشان و باور بر این که آن‌ها برای سلامت کودکشان از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند موجب بهتر شدن روند درمانی می‌شود. یک برخورد گرم و صمیمانه توانایی شما برای مقابله با چالش‌های رشد و سلامت کودکتان را افزایش می‌دهد.

توانایی برقراری ارتباط مؤثر با کودک: اکثر کودکان به هنگام مراجعه به پزشک دچار ترس و وحشت هستند، بنابراین یک متخصص اطفال خوب باید تکنیک‌های تسکین برای کودک، حواس‌پرتی و برخورد با کودک عصبی را بداند تا از میزان استرس کودک بکاهد و بتواند کودک را به‌طور کامل معاینه کند. بنابراین به هنگام انتخاب بهترین متخصص اطفال این نکته را مدنظر قرار دهید.

مطب مجهز: درصورتی‌که محیط مطب با رنگ‌های شاد، کتاب، اتاق بازی و... تزیین شود تا موجب افزایش احساس آرامش در کودک می‌شود. 

اختصاص زمان کافی: با توجه به نگرانی‌های والدین نسبت به سلامت و رشد کودک، ممکن است سؤالات زیادی برای والدین ایجاد شود. یکی از ویژگی‌های بهترین متخصصان اطفال، اختصاص دادن زمان کافی برای پرسش و پاسخ با والدین است تا بتواند بخشی از نگرانی‌های آن‌ها را بکاهد. بنابراین از بارزترین ویژگی‌های بهترین متخصصین اطفال، صبر و شکیبایی است.

در ادامه این مطلب کارشناسان زی دکتر به معرفی بهترین متخصصان اطفال می‌پردازند تا شما را در انتخاب هرچه بهتر و راحت‌تر متخصص کودکان برای فرزندتان، یاری کنند.

1.     دکتر پرستو آشتی‌ جو فوق تخصص گوارش کودکان از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. ایشان رتبه 5 بورد تخصصی هستند که دارای سابقه کاری در بیمارستان‌های نور و امام سجاد شهریار را دارند.

2.    دکتر نسیم قربان نژاد متخصص کودکان است که از دانشگاه علوم پزشکی گیلان فارغ‌التحصیل شده است. ایشان دارای بورد تخصصی کودکان و نوزادان هستند که بیش از 12 سال سابقه طبابت را دارند و به درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها می‌پردازند.

3.    دکتر مهسا میرزنده دل فوق تخصص ریه کودکان از دانشگاه شهید بهشتی است که در حال حاضر به‌عنوان فوق تخصص ریه کودکان در بیمارستان مسیح دانشوری مشغول به کار است.
آدرس: تهران، کلینیک ویژه بیمارستان مسیح دانشوری روزهای شنبه و سه‌شنبه (عصرها)
تلفن گویا: 02122291146 داخلی 261

4.    دکتر بهروز مقدادی دارای بورد تخصصی کودکان و نوزادان است که سابقه بیش از 20 سال فعالیت در بیمارستان‌های پیامبران، ابن‌سینا و یافت آباد را دارد که به درمان بیماری‌های مربوط به کودکان و اختلالات رشدی می‌پردازد.
آدرس: تهران، بلوار شهران شمالی، بالاتر از فلکه دوم شهران، بعد از مسجد امام علی، ساختمان داروخانه شبانه روزی دکتر کریمان، واحد ۱ 
تلفن: 02144326724 / 02147908100

5.    دکتر حمید شیخ الاسلامی متخصص کودکان، فوق تخصص نوزادان است که رتبه اول بورد تخصصی کشوری در رشته نوزادان را کسب کرده است. 
آدرس: تهران، خیابان پاسداران، خیابان کلاه دوز (دولت)، بین اختیاریه و دیباجی، جنب بانک آینده، بن بست هروی، ساختمان پزشکان هدیه، طبقه سوم، واحد 7
تلفن: 02126656126

. . .
آیا این مطلب را پسندیدید؟

1 دیدگاه

بهروز
1403/2/6

خیلی مطلب مفیدی بود

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا موارد زیر را پر کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد
نظر شما با موفقیت ثبت شد