دانستی‌های روز

نمونه‌گیری و آزمایش خون در محل


None
. . .

چرا باید آزمایش خون انجام دهیم؟

با بررسی فاکتورهای خونی مختلف، می‌توان عملکرد بیش‌تر ارگان‌های بدن را ارزیابی کرد. همچنین از طریق آزمایش خون و آزمایش ادرار نیز می‌توان به وجود بسیاری از عوامل عفونی بیماری‌زا پی برد. معمولا پزشک آزمایش خون را برای بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار تجویز می‌کند. همچنین شما می‌توانید به صورت دوره‌ای، چکاپ انجام دهید.
اگرچه چکاپ کامل می‌تواند هزینه‌ای را برای شما ایجاد کند، اما یکی از مهم‌ترین فواید انجام چکاپ کامل این است که، اگر مشکلی در فاکتورهای خونی دیده شود، در همان ابتدا تشخیص داده می‌شود و روند درمان خیلی سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد؛ بنابراین با انجام چکاپ تا حد زیادی می‌توان با پیشگیری از ابتلاء به فرم شدید بیماری، هزینه‌های درمان را کاهش داد. البته توجه کنید که تفسیر آزمایش خون حتما توسط یک فرد متخصص صورت گیرد زیرا می‌تواند بر روند درمان تاثیر بگذارد.

چکاپ کامل شامل چه مواردی است؟

به‌طور کلی چکاپ کامل خون شامل شمارش کامل سلول‌های خونی (CBC)، آزمایش تیروئید، بررسی قند خون ناشتا، آزمایش لیپید‌های خون، آنزیم‌های کبدی و عملکرد کلیوی است. اگرچه بر حسب سن و جنسیت، ممکن است آزمایشات دیگری نیز به این لیست اضافه شود. به عنوان مثال در زنان آزمایش‌های مرتبط به کم‌خونی و ویتامین دی نیز تجویز می‌گردد یا در مردان بالای 65 سال، بررسی عملکرد پروستات و آزمایش مدفوع نیز توصیه می‌شود. از سوی دیگر برخی از آزمایش‌ها هستند که به صورت روتین تجویز نمی‌شوند و در شرایط خاص با توجه به توصیه پزشک انجام می‌شوند. همچنین با توجه به اینکه برخی از فاکتورهای مورد بررسی می‌توانند تحت تاثیر دریافت مواد غذایی قرار گیرند و سطح این ترکیبات را تا چندین ساعت در خون بالا ببرند؛ بنابراین ناشتا بودن به مدت 8 تا 12 ساعت می‌تواند نتایج قابل اعتمادتری را به ما بدهد و تفسیر جواب آزمایش را دچار مشکل نکند. 

خدمات آزمایشگاهی در منزل  چگونه انجام می‌شود؟

شما می‌توانید با مراجعه به بیمارستان یا مراکز آزمایشگاهی، این آزمایشات را انجام دهید، اما می‌توانید با استفاده از خدمات آنلاین آزمایشگاهی زی دکتر، آزمایش خود را به صورت غیر حضوری و با حضور تکنسین‌های آزمایشگاهی در منزل انجام دهید.
انجام آزمایش خون در منزل به شما کمک می‌کند تا از حضور در مکان‌های شلوغ و پر رفت‌و‌آمد به خصوص در شرایط همه‌گیری کرونا در امان بمانید و نگران حضور سالمندان در مراکز آزمایشگاهی نشوید. انجام آزمایش خون در محل به شما این امکان را می‌دهد تا ضمن انجام کارهای روزمره خود، آزمایشات مورد نظر خود را در محل کار یا منزل انجام دهید و جواب آزمایش را به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری دریافت کنید. 
آزمایش خون، آزمایش ادرار، آزمایش مدفوع و تست پی سی آر در محل قابلیت نمونه‌گیری دارند و با رعایت کلیه اصول خونگیری و شیوه‌های انتقال صحیح نمونه‌ها به آزمایشگاه‌ها برای بررسی توسط دستگاه‌های فوق پیشرفته منتقل می‌شوند. 

نحوه دریافت خدمات مشاوره آزمایشگاهی آنلاین از سایت زی دکتر

با گذراندن مراحل زیر تکنسین‌های آزمایشگاهی زی ‌دکتر شما را در مسیر انجام آزمایشات همراهی می‌کنند:
•    شماره خود را ثبت کنید.
•    پس از هماهنگی تیم پشتیبانی، هزینه آزمایش خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
•    .پس از آن می توانید با مشاور با شما تماس می گیرد 

. . .
آیا این مطلب را پسندیدید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا موارد زیر را پر کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد
نظر شما با موفقیت ثبت شد