تخصص‌ها

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران


بهترین متخصص مغز و اعصاب تهران
. . .

یافتن بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران همواره با چالش‌هایی همراه است. با توجه به اهمیت سیستم عصبی مرکزی و نقش مهم آن در بدن، بیماران یا همراهان آن‌ها، معمولاً برای پیدا کردن بهترین متخصص مغز و اعصاب وسواس خاصی را به خرج می‌دهند. زیرا اهمیت تشخیص صحیح و سریع در درمان موفق بیماری بر هیچکس پوشیده نیست. تشخیص صحیح علاوه بر کاهش هزینه‌های درمانی، عوارض ناشی از بیماری را نیز کاهش می‌دهد. اما بهترین متخصص مغز و اعصاب چه کسی است؟ چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟ ویژگی‌های یک متخصص مغز و اعصاب خوب چیست؟ و... اگر برای شما هم از این قبیل سؤالات پیش‌آمده است، در این مقاله ما را همراهی کنید تا ضمن پاسخگویی با سوالاتتان شما را با بهترین متخصص‌های مغز و اعصاب تهران و نحوه دریافت مشاوره از آن‌ها آشنا کنیم.

بهترین متخصص مغز و اعصاب کیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟
مغز و اعصاب نیز یکی از تخصص‌های رشته پزشکی است که در آن پزشک متخصص به تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌های سیستم عصبی می‌پردازد. دایره بیماری‌هایی که می‌تواند تحت نظر و درمان بهترین متخصصان مغز و اعصاب قرار بگیرند، بسیار گسترده است. بهترین متخصصان مغز و اعصاب می‌توانند به درمان انواع سردرد، میگرن، صرع، تشنج، انواع سکته‌های مغزی، ضربه مغزی، تومورهای مغزی، آلزایمر، پارکینسون، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ASL)، دیسک کمر و مشکلات ستون فقرات، هیدروسفالی و... بپردازند.
متخصص مغز و اعصاب اطفال نیز در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های عصبی کودکان تخصص دارد. بیشتر بیماری‌های مغز و اعصاب در کودکان به دلیل ضربه، عفونت، نقایص مادرزادی و تومورها ایجاد می‌شوند. اگرچه بیش‌تر اختلالات عصبی در آن‌ها با بزرگسالان مشترک است اما با توجه به اهمیت رشد و بلوغ مغزی در کودکان، پیدا کردن بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

چه زمان باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد؟
بیماران معمولاً بنا بر دلایل متعددی به پزشک مغز و اعصاب مراجعه می‌کنند. به‌طورکلی سردرد یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه به بهترین متخصصان مغز و اعصاب به شمار می‌آید اما از آنجایی که علائم بیماری‌های عصبی بسیار گسترده است، در صورتی که هر یک از علائم زیر را تجربه می‌کنید، به پزشک مراجعه کنید:
  • احساس سردرد یا سرگیجه
  • تشنج
  • کاهش سطح هوشیاری یا بیهوشی
  • اختلال در تعادل و راه رفتن
  • اختلال در تکلم
  • اختلال در حواس پنجگانه
  • ضعف عضلانی

برای انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب به چه نکاتی باید توجه کرد؟
با توجه به حساسیت‌هایی که درمان بیماری‌های مغز و اعصاب دارد، بیماران درصدد آنند که به بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران، برای درمان بیماری خود مراجعه کنند. انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب بستگی به نوع بیماری، زمان و مکانی که در آن هستید، دارد. در مواقعی که فرد دچار خونریزی مغزی شده است، بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران، در دسترس‌ترین آن به شمار می‌آید اما در صورتی که زمان کافی برای برای مراجعه به پزشک را دارید، موارد زیر را برای انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب در نظر بگیرید:
بررسی مدرک متخصص مغز و اعصاب: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک متخصص مغز و اعصاب خوب، داشتن اطلاعات تخصصی و به روز در حوزه تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌های مغز و اعصاب است. همچنین بهتر است سابقه تخلف پزشکی یا اقدامات کیفری پزشک را نیز مورد بررسی قرار دهید.
 
بررسی تجربه و مهارت جراح: جراحی‌های مربوط به مغز و اعصاب بسیار دقیق و حساس است. هرچه پزشک تجربه بیشتری در زمینه بیماری و جراحی پیدا کند، نتیجه درمان امیدوارانه‌تر خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های بهترین متخصصان مغز و اعصاب می‌توان به شرح‌حال گیری دقیق از بیمار، بررسی دقیق سابقه پزشکی بیمار و انجام یک معاینه فیزیکی کامل اشاره کرد.
بررسی تجهیزات مرکز درمانی: معمولاً بهترین متخصصان مغز و اعصاب در مراکز درمانی حضور دارند که جدیدترین و مجهزترین تجهیزات درمانی را دارند. زیرا تجهیزات درمانی نوین در درمان بیماری‌های مغز و اعصاب بسیار موثرند.
 
بررسی نحوه ارتباط پزشک با بیمار: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بهترین متخصصان مغز و اعصاب، توانایی برقراری ارتباط مؤثر بین بیمار با پزشک است که موجب افزایش کارایی، بهبود روند درمانی و کیفیت فرآیند درمانی می‌شود. برقراری ارتباط مؤثر بین بیمار به پزشک، این امکان را برای بیمار فراهم می‌کند که سؤالات خود را به‌راحتی با پزشک مطرح کند و از شرایط بیماری و روند درمانی آن، آگاهی پیدا کند. همچنین پزشک نیز راحت‌تر می‌تواند به تاریخچه پزشکی بیماران دست پیدا کند.
 
اهمیت مراجعه به بهترین متخصصان مغز و اعصاب در چیست؟
سیستم عصبی ما دائماً در حال ارسال و دریافت پیام‌های عصبی پیچیده است، اختلال در هریک از بخش‌های سیستم عصبی می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای ما ایجاد کند. مراجعه به بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران به تشخیص سریع و دقیق بیماری کمک می‌کند. تشخیص به‌موقع و زودهنگام، درمان را آسان‌تر و امکان کنترل بیماری و بهبود بیمار را افزایش می‌دهد. بنابراین برای این که زمان طلایی درمان بیماری‌های مغز و اعصاب را از دست ندهید، در صورت مشاهده هرگونه علائم به پزشک مراجعه کنید.
مجموعه زی دکتر شما را در یافتن بهترین متخصصان مغز و اعصاب یاری می‌کند. کارشناسان مجموعه زی دکتر با بررسی‌های فراوان لیستی از بهترین متخصصان مغز و اعصاب تهران را جمع‌آوری کرده‌اند، که در ادامه این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازد. همچنین زی دکتر امکان انجام مشاوره آنلاین با برخی از بهترین متخصصان مغز و اعصاب تهران را نیز برای شما فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانید در هرکجای ایران که هستید، با کمترین هزینه با اتکا به علم و تجربه بهترین متخصصان مغز و اعصاب و پیگیری‌های گروه پشتیبانی زی دکتر به درمان بیماری‌های سیستم عصبی خود بپردازید.

بهترین متخصصان مغز و اعصاب تهران عبارتند از:
  1. دکتر مهسا ارزانی فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی داخلی مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی تهران است. ایشان از رتبه‌های برتر بورد تخصصی هستند که هم‌اکنون در بیمارستان فوق تخصص شرکت نفت و ابن‌سینا مشغول به کار هستند.
     
  2. دکتر فاطمه طاهریان مبارکه متخصص داخلی و مغز و اعصاب است که از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ‌التحصیل شده است. دکتر طاهریان مبارکه بیش از 10 مقاله ISI در مجلات معتبر بین‌المللی ارائه کرده است.
     
  3. دکتر منصور ولایی جراح مغز و اعصاب، فارغ‌التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی است. دکتر ولایی در زمينه دیسک و تنگی کانال نخاعی و تومورهای نخاعی، كيفوپلاستی و جراحی‌های میکروسکوپی تومورهای مغز و نخاع و خونریزی‌های مغزی فعالیت می‌کند.
     
  4. دکتر گیو شریفی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات است. دکتر گیو شریفی عضو انجمن جراحان آمریکا است. دکتر شریفی بیش از 60 مقاله در مجلات علمی معتبر دنیا به چاپ رسانده است.
    آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، میدان توانیر، ساختمان طلا، طبقه سوم، واحد 30 و 34
     تلفن: 02188664963 / 02188664964
     
  5. دکتر کاظم عباسیون متخصص جراحی مغز و اعصاب است که دوره بورد تخصصی خود را در دانشکده پزشکی دانشگاه جانزهاپکینز گذرانده است. دکتر عباسیون در حال حاضر در بیمارستان آراد مشغول به فعالیت است.
     آدرس: تهران، خیابان ولیصر، خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، پلاک 80
       تلفن: 02188301577

. . .
آیا این مطلب را پسندیدید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا موارد زیر را پر کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد
نظر شما با موفقیت ثبت شد